Dhl group 24ggt5joqt 23 10 dhl 22853 city lights 1920x1080px

Eén gebruiksvriendelijke hub voor zendingen, vragen en tools

DHL Express helpt dagelijks duizenden mensen en bedrijven hun pakketten de wereld rond te sturen. Van internationale zendingen tot lokale leveringen: snelheid en duidelijkheid zijn cruciaal. Maar ook online. Daarom ontwikkelden we samen een nieuwe website die klanten écht vooruithelpt — of ze nu willen verzenden, ontvangen of gewoon een vraag hebben.

Desktop visual
Visual 1

Contenstrategie, performante architectuur en design voor publieke website

UXMen werd ingeschakeld voor het volledige rebrandingproces van Vlajo. Onze focus lag op het ontwikkelen van een moderne en gebruiksvriendelijke uitstraling die jong en fris aanvoelt, passend bij de missie van ondernemend onderwijs. Deze rebranding heeft de visuele identiteit van Vlajo versterkt, wat hen aantrekkelijk maakt voor zowel onderwijsinstellingen, als studenten en bedrijfsleven.

Logisch, helder en intuïtief

De grootste uitdaging? De veelheid aan diensten, tools en informatie overzichtelijk maken voor een brede doelgroep. Of je nu particulier bent of een bedrijf, frequent verzendt of net voor het eerst iets verwacht: de nieuwe site biedt logische ingangen op maat van elk type gebruiker.

We brachten structuur in de content rond twee centrale gebruikersflows: shipping en receiving. Die vormden het uitgangspunt voor een interface waar je snel vindt wat je zoekt — van tarieven berekenen tot een servicepunt in de buurt vinden.

Visualshipping dhl

" Het contact met UXmen verliep zeer aangenaam en professioneel. Ondanks de grote hoeveelheid informatie wisten ze in korte tijd een heldere en overzichtelijke website te creëren. We zijn ontzettend tevreden met het resultaat! "

Kalteen De Wals
Katleen De Wals
Marketing & Communications Manager @ DHL Express
Visual dhl

Eén platform, alle tools binnen handbereik

Pakketjes de wereld rond verzenden en opvolgen, via de sterke set aan tools van DHL is het allemaal mogelijk. Denk maar aan:

  • Find a service point (met openingsuren & diensten)
  • Rate calculator
  • Tracking tool
  • MyDHL+ om zendingen te beheren

We maakten de paden hiernaartoe logisch – telkens met bijpassende info, vraag en antwoord, en aangepaste contactopties. Via een overkoepelende architectuur en coöperatieve strategie-meetings werd overzicht gemaakt welke ingangspunten en relaties nodig waren. Herbruikbare patronen en bouwblokken werden vertaald naar een consistente ervaring. Of je nu de website opent, op een landingspagina zit, een dienst, FAQ bekijkt of net contact zoekt: de juiste info is altijd dichtbij.

Visual

Toegankelijk & schaalbaar

Van smartphone tot desktop, de site past zich moeiteloos aan elk scherm aan. We werkten mobile-first, en hielden WCAG-richtlijnen nauw in het oog. Want heldere communicatie stopt niet bij mooi design — het moet toegankelijk zijn voor iedereen. Het contactluik kreeg een make-over: bezoekers vinden nu makkelijk het juiste kanaal — of ze nu hulp zoeken bij verzending, algemene klantendienst nodig hebben of interesse tonen in een commerciële samenwerking.

Visual dhl mobile

Betere klantbeleving via UX en content

Samen met DHL werkten we aan een flexibele site die leeft rond de gebruiker. Ondersteunende Q&A’s worden automatisch gekoppeld aan de juiste context, en zorgen voor extra duiding op elk moment in de journey. Het resultaat? Minder frustratie, meer zelfredzaamheid en een betere flow — voor elke gebruiker.

Ook op zoek naar een gebruiksvriendelijke digitale ervaring die je klanten écht verder helpt?

Laat van je horen — we denken graag mee.

Vraag nu je UX-workshop aan

👉Zoek je liever een grondige analyse door onze experts, zonder teaminzet? Bekijk dan onze UX-audit workshop – een snelle en onafhankelijke audit van je huidige user journey.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Vraag je UX-audit aan

👉Plan vrijblijvend een korte intake met ons in. We luisteren naar je vraagstuk en denken mee over de best passende aanpak – zonder verplichtingen.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Contacteer ons

Vul je gegevens hieronder in en we contacteren je zo snel mogelijk.

Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Samenwerking aanvragen

Vul je gegevens hieronder in en we contacteren je zo snel mogelijk.

Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Vraag je WCAG-audit aan

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Ik schrijf me in!

Zin om deze sessie te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.

Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Inspiratiesessie op maat aanvragen

Zin om deze inspiratiesessie op maat te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.



Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Opleiding op maat aanvragen

Zin om deze opleiding op maat te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.



Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Ik schrijf me in!

Zin om deze opleiding te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.

Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.