Laroy Group sfeerbeeld
  • UX-Design
  • Informatiearchitectuur
  • Functionele Analyse

Een vlotte order filtering en UX voor Laroy Group

De Laroy Group is een internationaal familiebedrijf, gespecialiseerd in voeding en andere benodigdheden voor huisdieren. Zij willen niets liever dan de band tussen mens en huisdier versterken met kwalitatieve producten en voeding. Met UXMen versterken we ook de band tussen Laroy Group en hun klanten.

Laroy Group homepage op mobile

Over Laroy

Laroy Group heeft niet enkel oog voor de viervoeters en gevleugelden onder ons. Het allerbelangrijkste vinden ze hun klanten. Om de grond onder hun voeten aangenamer wandelen te maken, zochten ze UX-expertise. Die expertise vonden ze bij UXMen.

Functionele Analyse


Een functionele analyse zette onze snuiten in de juiste richting.

Doelgroepbepaling


B2B en B2C hebben elk hun eigen noden waar we rekening mee hielden.

Projectmanagement


Wij deden dienst al brug tussen Laroy Group en de developers. Samen leiden we ontwerp en ontwikkeling in goede banen.

Productpagina's
Account

E-commerce voor B2B

Bij e-commerce denk je ongetwijfeld aan Coolblue, bol.com of de gigant Amazon. Maar vergis je niet, ook in het B2B-landschap wint online bestellen terrein. Laroy Group luistert naar hun klanten, en wist dat zij liefst zo snel en makkelijk mogelijk hun bestellingen willen plaatsen, op elk moment van de dag.

Wat de klanten van Laroy Group eigenlijk écht willen? Drie belangrijke zaken:

  • Overzichtelijk bulkbestellingen plaatsen
  • Bestelgeschiedenis nakijken
  • Eenvoudig betalen

De kleinhandelaars hebben bij Laroy Group keuze uit meer dan 40 merken. Die complexe materie overzichtelijk krijgen en achteraf elke bestelling opvolgen is geen kattenpis. Daar komt dus onze UX-expertise in een vlotte orderflow aan te pas.

De samenwerking met UXMen voor ons vernieuwde laroygroup.com bestelplatform verliep heel vlot. Op basis van gebruikersonderzoek en de expertise van de UX designers, kwamen we samen met het team snel tot een goede nieuwe gebruikerservaring. Onze developers gingen er mee aan de slag en vandaag werken we goed met de nieuwe site die voor 98% trouw is gebleven aan het model van UXMen.
Wouter De Schepper
Marketing Manager

Uitgevoerde stappen

In co-creatie natuurlijk. Samen ontwikkelden we zo efficiënt mogelijk schermen, telkens met een duidelijke functionele beschrijving. Welk doel heeft elk scherm? Wat moet er gecommuniceerd worden en wat -nog- niet?

We ontwikkelden een commerce-oplossing waar enerzijds hun partners in kleinhandel kunnen bestellen en anderzijds de consument ook alle productinformatie kan opzoeken en vinden.

In de ontwikkelfase namen we de verbindende rol tussen Laroy Group en de developers op. Wij maakten de beoogde online service van Laroy Group ook aan de developers duidelijk. Zij hadden op hun beurt een verduidelijkend prototype nodig om te weten wat er moet ontwikkeld worden.

E commerce webshop Laroy Group
Winkelwagen Laroy Group

Bezinnen eer we beginnen

We beginnen niet onbezonnen. Zoals steeds vergaren we eerst inzichten.

  • Doordacht onderzoek in de huidige site en catalogus
  • Wat is de status van de productdatabase? (Aangeleverd door klant)
  • Wat zijn de bestaande categorieën en producttypes?

Vervolgens lijsten we alle info per categorie minutieus op, bepalen we alle facetten en filters en integreerden we de merken in de website. Producten kunnen zowel apart als in pakketten worden besteld. Ook dit brachten we in kaart. Bovendien maakten we het ook mogelijk om een bestelling te importeren (order by file) in plaats van enkel bestellingen via de shop te aanvaarden. Zo introduceren we klanten stap voor stap in de nieuwe webshop. Zowel online bestellingen als een voor hen bekende werkwijze blijft mogelijk.

Landingspagina Laroy Group

Het resultaat

Met een overzichtelijke webshop, zowel B2C als B2B, staat Laroy Group voortaan garant voor een vlotte bestelling, van klik tot levering. Bulkbestellingen behoren nu tot de mogelijkheden. Klanten kunnen bovendien steeds hun bestelgeschiedenis nog eens bekijken. Altijd handig om een vergeten hondenjas of krabpaal in bamboe terug te vinden.

Laroy Group springt met andere woorden volledig op de digitale trein. Om het met een bulkuitdrukking te zeggen: Geen kat in een zak, maar tien vogels in de hand.

Op zoek naar een partner voor UX design?