meer inzicht in de gebruikerservaring, troeven en knelpunten van je homepage
Laat de homepage van je website optimaliseren
“You never get a second chance to make a first impression” en dat geldt ook voor de homepage van je website, hét visitekaartje van jouw merk. Wil je je huidige homepage graag even onder de loep laten nemen en zo je website geheel optimaliseren? Onze user experience-specialisten testen de gebruiksvriendelijkheid ervan, geven gericht advies en zorgen voor een homepage die je bezoekers aantrekt én vasthoudt.
Het belang van jouw homepagina
De homepage introduceert je bedrijf, producten en/of diensten, verwelkomt je bezoekers en probeert hen te lokken naar je andere webpagina’s en – uiteraard – naar een conversie. Is je homepage onoverzichtelijk of moeilijk navigeerbaar? Dan riskeer je dat webbezoekers wegklikken en verder op zoek gaan naar een website waarmee ze wel een ‘klik’ voelen, letterlijk en figuurlijk. Sla je homepage dus zeker niet over bij het optimaliseren van je website. Zorg voor een authentieke en heldere homepage met allure die in één oogopslag je meerwaarde aantoont en prospecten enthousiast over de streep trekt.
Laat je homepage spatten
De eerste stap hierbij is een UX-audit of user experience-audit, waarbij we in kaart brengen wat de huidige gebruikerservaring is van je homepage. We bekijken je homepage even volledig vanuit het standpunt van de gebruiker en trachten hun tevredenheid in te schatten.
Om deze UX-audit uit te voeren, onderzoeken we hoe jouw homepage momenteel scoort op enkele belangrijke UX-basisprincipes. We kijken onder andere naar de relevantie, helderheid, structuur, consistentie, vindbaarheid, toegankelijkheid, design en conversiegerichtheid. Wat doe je nu al goed en waar kan het beter? Slaag je erin om webbezoekers in 5 seconden te informeren en te overtuigen? We gieten onze bevindingen in een rapport met concrete adviezen en creëren een toekomstgerichte roadmap. Zo krijg je zicht op de mogelijke verbeteringen en vervolgstappen om je website te optimaliseren en gebruiksvriendelijker te maken.
Wat levert een homepage-audit op?
meer inzicht in de gebruikerservaring, troeven en knelpunten van je homepage
onderbouwde en overzichtelijke rapportage op basis van usability heuristics
doelgerichte tips en adviezen om je homepage en website te optimaliseren
hogere conversieratio omdat bezoekers makkelijker hun weg vinden
hogere klantentevredenheid en klantenretentie dankzij een betere webervaring
Wil je nog een stapje verder gaan? Dan kunnen we jouw homepage-audit nog uitbreiden met een volledige website-audit, gebruikersonderzoeken (bv. diepte-interviews, toptakenonderzoeken, focusgroepen of surveys) of gebruikerstesten (bv. A/B-testing). Je prospecten zijn binnenkort niet meer weg te slaan van je geoptimaliseerde website! Oost west, jouw homepage is ‘t best.