UX-traject e-commerce
Verbeter je online shop beleving en realiseer meer omzet met tevreden klanten.
Verbeter je online shop beleving en realiseer meer omzet met tevreden klanten.
Onze klanten: B2B-orderplatformen en B2C-commerce
Onze aanpak
Je bedrijfsdoelstellingen
Uitwerking van je platform
Capteer opportuniteiten
Implementeer dienstverlening
Meetbare prestaties
Discovery workshop
We identificeren en analyseren de behoeften van alle stakeholders.
We krijgen een beter begrip van het project, de uitdagingen en de behoeften van gebruikers.
We komen tot een heldere strategie door samen doelen en prioriteiten vast te pinnen.
"De Discovery workshop legt de basis voor elk project; het zorgt ervoor dat we bouwen wat écht nodig is, niet alleen wat we denken dat nodig is."
Design
Conceptualisatie en prototype van je e-commerce platform
Een fijne onboarding is essentieel voor elk digitaal platform, omdat het de toegangspoort vormt tot een gepersonaliseerde winkelervaring en bijdraagt aan de uitbouw van een langdurige klantrelatie.
De catalogus en overzichtpagina zijn cruciale elementen van e-commerce websites. Ze vormen de etalage waar klanten producten kunnen ontdekken en bekijken.
Productfiches verrijken de ervaring met meer informatie over specificaties, voordelen en toepassingen van een product. Hoe duidelijker de informatie, hoe sneller gebruikers tot een aankoop overgaan.
Een slimme productfinder heeft een intuïtieve navigatie, filteropties (zoals categorie, prijs, merk, beoordelingen), en een zoekfunctie met autocomplete suggesties. Zo navigeren klanten zonder frustratie door het assortiment. Wat op zijn beurt de kans op een aankoop vergroot, en de gebruiksvriendelijkheid van de site ten goede komt.
Een vlotte orderflow is essentieel voor het succes van elke e-commerce onderneming. Dankzij een eenvoudig proces worden obstakels die klanten ervan weerhouden hun aankoop te voltooien, geminimaliseerd. Zo'n vlot aankoopproces verhoogt niet alleen de tevredenheid en loyaliteit, het draagt ook bij tot je conversieratio.
Ook een goed ingerichte "Mijn account" sectie is onmisbaar, omdat het klanten controle geeft over hun gegevens en winkelervaring: van bestelhistoriek tot voorkeuren. Dankzij zo'n gepersonaliseerde ervaring, krijg je als bedrijf waardevolle inzichten waarmee je je service continue kan verbeteren. Met gerichte acties stimuleer je klanten tot herhaalaankopen en een langetermijnrelatie.
Een fijne onboarding is essentieel voor elk digitaal platform, omdat het de toegangspoort vormt tot een gepersonaliseerde winkelervaring en bijdraagt aan de uitbouw van een langdurige klantrelatie.
De catalogus en overzichtpagina zijn cruciale elementen van e-commerce websites. Ze vormen de etalage waar klanten producten kunnen ontdekken en bekijken.
Productfiches verrijken de ervaring met meer informatie over specificaties, voordelen en toepassingen van een product. Hoe duidelijker de informatie, hoe sneller gebruikers tot een aankoop overgaan.
Een slimme productfinder heeft een intuïtieve navigatie, filteropties (zoals categorie, prijs, merk, beoordelingen), en een zoekfunctie met autocomplete suggesties. Zo navigeren klanten zonder frustratie door het assortiment. Wat op zijn beurt de kans op een aankoop vergroot, en de gebruiksvriendelijkheid van de site ten goede komt.
Een vlotte orderflow is essentieel voor het succes van elke e-commerce onderneming. Dankzij een eenvoudig proces worden obstakels die klanten ervan weerhouden hun aankoop te voltooien, geminimaliseerd. Zo'n vlot aankoopproces verhoogt niet alleen de tevredenheid en loyaliteit, het draagt ook bij tot je conversieratio.
Ook een goed ingerichte "Mijn account" sectie is onmisbaar, omdat het klanten controle geeft over hun gegevens en winkelervaring: van bestelhistoriek tot voorkeuren. Dankzij zo'n gepersonaliseerde ervaring, krijg je als bedrijf waardevolle inzichten waarmee je je service continue kan verbeteren. Met gerichte acties stimuleer je klanten tot herhaalaankopen en een langetermijnrelatie.
Gebruikersonderzoek
Valideer ervaringen en capteer opportuniteiten
Gebruikersonderzoek in e-commerce onthult inzicht in het gedrag, de voorkeuren, en de pijnpunten van klanten.
Krijg inzicht in hoe gebruikers navigeren op een website, welke obstakels ze tegenkomen en hoe ze interageren met de verschillende elementen.
Gebruikersonderzoek levert concrete, op data gebaseerde inzichten op die de risico's bij het nemen van belangrijke zakelijke beslissingen kunnen verminderen.
Engagement strategieën
Creëer diensten gericht op het behouden van klanten en het vasthouden van gebruikers.
Bouw een emotionele connectie op met klanten, waardoor de loyaliteit en tevredenheid aanzienlijk toeneemt.
Maak gebruik van klantgegevens om gepersonaliseerde ervaringen te bieden en verhoog de relevantie en resonantie bij je doelgroep.
Engagement strategieën versterken klantenloyaliteit, personaliseren de ervaring, en onderscheiden je merk, wat resulteert in duurzame groei.
Continue optimalisatie en lanceerstrategie
Lancering op basis van doelstellingen met meetbare prestaties.
Het project wordt opgedeeld in fases, waardoor tegelijkertijd vooruitgang kan worden geboekt in ontwikkeling en go-live, terwijl we de dienstverlening van het handelsplatform blijven ontwikkelen.
We introduceren innovaties geleidelijk, zo kunnen we continue verbeteren naar gelang de feedback van gebruikers.
We identificeren risico's en pakken ze aan voordat de volgende fase wordt ingezet, waardoor we de kans op grote problemen wegnemen.
We laten gebruikers geleidelijk wennen aan nieuwe features. Dat leidt tot een hogere acceptatiegraad en tevredenheid.