Hero ecommerce

UX-traject e-commerce

Verbeter je online shop beleving en realiseer meer omzet met tevreden klanten.

Onze klanten: B2B-orderplatformen en B2C-commerce

Logo Meat&More
Winsol White
Logo energetica lp
Logo foreverhome lp
Logo oxfam lp
Logo pharma lp
Logo laroy lp
Logo merak lp

Onze aanpak

1

Discovery workshop

We identificeren en analyseren de behoeften van alle stakeholders.

Behoefteanalyse 1
Behoefteanalyse 2
Behoefteanalyse 3
  • Inzicht en begrip

    We krijgen een beter begrip van het project, de uitdagingen en de behoeften van gebruikers.

  • Strategische richting

    We komen tot een heldere strategie door samen doelen en prioriteiten vast te pinnen.

Profielfoto Stijn 08714 Final

"De Discovery workshop legt de basis voor elk project; het zorgt ervoor dat we bouwen wat écht nodig is, niet alleen wat we denken dat nodig is."

Stijn SoenenUX DesignerOnze experten
2

Design

Conceptualisatie en prototype van je e-commerce platform

Onboarding en registratie

Een fijne onboarding is essentieel voor elk digitaal platform, omdat het de toegangspoort vormt tot een gepersonaliseerde winkelervaring en bijdraagt aan de uitbouw van een langdurige klantrelatie.

Onboarding

Catalogus - Overzichtspagina

De catalogus en overzichtpagina zijn cruciale elementen van e-commerce websites. Ze vormen de etalage waar klanten producten kunnen ontdekken en bekijken.

Catalogus

Catalogus – productdetail fiche

Productfiches verrijken de ervaring met meer informatie over specificaties, voordelen en toepassingen van een product. Hoe duidelijker de informatie, hoe sneller gebruikers tot een aankoop overgaan.

Productfiches

Productfinder

Een slimme productfinder heeft een intuïtieve navigatiefilteropties (zoals categorie, prijs, merk, beoordelingen), en een zoekfunctie met autocomplete suggesties. Zo navigeren klanten zonder frustratie door het assortiment. Wat op zijn beurt de kans op een aankoop vergroot, en de gebruiksvriendelijkheid van de site ten goede komt.

Productfinder

Orderflow

Een vlotte orderflow is essentieel voor het succes van elke e-commerce onderneming. Dankzij een eenvoudig proces worden obstakels die klanten ervan weerhouden hun aankoop te voltooien, geminimaliseerd. Zo'n vlot aankoopproces verhoogt niet alleen de tevredenheid en loyaliteit, het draagt ook bij tot je conversieratio.

Orderflow

Mijn account, service en beheer

Ook een goed ingerichte "Mijn account" sectie is onmisbaar, omdat het klanten controle geeft over hun gegevens en winkelervaring: van bestelhistoriek tot voorkeuren. Dankzij zo'n gepersonaliseerde ervaring, krijg je als bedrijf waardevolle inzichten waarmee je je service continue kan verbeteren. Met gerichte acties stimuleer je klanten tot herhaalaankopen en een langetermijnrelatie

Dashboard
Banner brambert
Om engagement voor het platform te creëren, verkennen we samen met klanten en gebruikers hoe we vanuit de catalogus services kunnen bieden.

Bram & Bert

E-commerce SpecialistenOnze experten
3

Gebruikersonderzoek

Valideer ervaringen en capteer opportuniteiten

Gebruikersonderzoek 1
Gebruikersonderzoek 2
Gebruikersonderzoek 3
  • Verbeterde klantinzichten

    Gebruikersonderzoek in e-commerce onthult inzicht in het gedrag, de voorkeuren, en de pijnpunten van klanten.

  • Optimalisatie van de gebruikerservaring

    Krijg inzicht in hoe gebruikers navigeren op een website, welke obstakels ze tegenkomen en hoe ze interageren met de verschillende elementen.

  • Data-gedreven besluitvorming

    Gebruikersonderzoek levert concrete, op data gebaseerde inzichten op die de risico's bij het nemen van belangrijke zakelijke beslissingen kunnen verminderen.

  • Verhoogde conversieratio's en klantenloyaliteit
  • Verbeterde productaanbiedingen
  • Beter begrip van klantbehoeften
4

Engagement strategieën

Creëer diensten gericht op het behouden van klanten en het vasthouden van gebruikers.

Strategie
  • Verhoogde Klantenloyaliteit

    Bouw een emotionele connectie op met klanten, waardoor de loyaliteit en tevredenheid aanzienlijk toeneemt.

  • Gerichte Persoonlijke Ervaringen

    Maak gebruik van klantgegevens om gepersonaliseerde ervaringen te bieden en verhoog de relevantie en resonantie bij je doelgroep.

Engagement strategieën versterken klantenloyaliteit, personaliseren de ervaring, en onderscheiden je merk, wat resulteert in duurzame groei.

  • Slimmere klantinzichten
  • Differentiatie van concurrenten
  • Verbeterde merkperceptie
5

Continue optimalisatie en lanceerstrategie

Lancering op basis van doelstellingen met meetbare prestaties.

Het project wordt opgedeeld in fases, waardoor tegelijkertijd vooruitgang kan worden geboekt in ontwikkeling en go-live, terwijl we de dienstverlening van het handelsplatform blijven ontwikkelen.

  • MVP 1

    Gefaseerde innovatie

    We introduceren innovaties geleidelijk, zo kunnen we continue verbeteren naar gelang de feedback van gebruikers.

  • MVP 2

    Risicobeheersing

    We identificeren risico's en pakken ze aan voordat de volgende fase wordt ingezet, waardoor we de kans op grote problemen wegnemen.

  • MVP 3

    Betere gebruikersadoptie

    We laten gebruikers geleidelijk wennen aan nieuwe features. Dat leidt tot een hogere acceptatiegraad en tevredenheid.

  • Flexibele aanpassing
  • Kostenbesparing
  • Efficiënter testproces
UX Menfotoshoot Okt2023 07858

Ontdek de toekomst van e-commerce

en begin alvast vandaag aan de transformatie van morgen

Get in touch