Large Alea Toui flat Pause Buddy 1

Het verhaal achter de succesvolle online lancering

  • UX-Onderzoek
  • UX-Design
  • Informatiearchitectuur
  • Branding

Samenwerking met UXMen bezorgt Forever Home succesvolle lancering op de B2C-markt

De innovatieve, ergonomische zorginterieurs van Forever Home vind je niet alleen terug in ziekenhuizen en zorgcentra, ook bij senioren en zorgbehoevenden thuis zijn ze een stijlvolle eyecatcher. UXMen ontwierp een elegante branding voor het merk en een intuïtieve website, inclusief een gebruiksvriendelijke webshop. Resultaat: een geslaagde lancering en - in samenwerking met Ambitious - heel wat online awareness.

Forever home iphone

De merkidentiteit van Forever Home

Forever Home maakt deel uit van Moments Furniture, een Belgische producent die al jaren bekend staat om hun kwalitatieve, functionele zorgmeubelen. Om het nieuwe merk Forever Home succesvol te lanceren in de B2C-markt werd een visuele merkidentiteit ontworpen. Hierbij werd ingezet op de branding, huisstijl, logo en uiteraard de website - het online visitekaartje van het merk.

Branding

Geslaagde branding op basis van doelgroep

Naast een aantrekkelijk logo bestaat de ideale branding uit de perfecte combinatie van kleur, vormen, lettertypes en beeldmateriaal: deze visuele richtlijnen maken je merk uniek en onderscheiden je van de concurrentie. Om dat te bepalen, gingen we eerst en vooral op zoek naar de visuele voorkeur van de doelgroep, namelijk de senioren, zorgbehoevenden en mensen die een revalidatieproces ondergaan.

Daarnaast selecteerden we bijvoeglijke naamwoorden die het merk het best beschrijven, niet onbelangrijk bij het creëren van (toekomstige) content. Het logo en de typografie ontwierpen we op basis van het kleurenpalet dat de waarden en de persoonlijkheid van Forever Home typeert: klassevol, zacht, subtiel en tijdloos. De baseline “Furniture for a lifetime of comfort” tenslotte geeft in een notendop perfect weer waar Forever Home voor staat.

De brandguide werd verder ontwikkeld en geeft de klant nu een helder overzicht met alle visuele richtlijnen en elementen die consequent gebruikt moeten worden bij het opmaken van alle online en offline communicatie zoals bv. social media posts & ads. Met deze tool kan het merk op een consistente en heldere manier verder uitgebouwd worden.

Vlotte navigatie dankzij overzichtelijke webstructuur

Na de branding namen we de website onder handen: die moest de online bezoeker niet alleen informeren maar ook inspireren. Om vlot en efficiënt te kunnen navigeren, kozen we voor een intuïtieve informatiearchitectuur. Dit zorgt voor een positieve gebruikerservaring en een shortcut naar de juiste informatie.

Om de B2C-markt online aan te snijden, kozen we voor UXMen om de branding en het design van Forever Home uit te werken. De nauwe samenwerking met de UX-designers zorgde voor een correcte vertaling van onze visie.
Jasper Bergeman
Marketing Specialist
Showroom

Lancering website in drie fases

De lancering van de website gebeurde in meerdere fases. Eerst en vooral was er de go-live van de landingspagina die deel uitmaakte van de social media campagne. Naast het verhaal van Forever Home en hun uitgebreide gamma lag de focus hierbij vooral op het aantrekken van mogelijk geïnteresseerde klanten die graag een afspraak wilden maken in de fysieke showroom.

De tweede fase was het ontwerpen van de informatieve website. Als laatste zorgden we voor een succesvolle implementatie van de gebruiksvriendelijke webshop waarbij de intuïtieve flow jou efficiënt begeleidt tijdens het kiezen van het juiste product.

Voor dit project viel de keuze op het gebruiksvriendelijke Craft CMS. Samen met Digital Pulse werden de designs tijdens de verschillende fasen van de lancering omgezet tot het knappe resultaat dat je nu online kan bekijken!

Het eindresultaat

Na amper 6 maanden konden we met ons team een bijzonder mooi resultaat voorleggen. Niet alleen stond de volledige website met bijbehorende webshop helemaal op punt, ook de stijlvolle branding heeft het merk Forever Home mooi in the picture gezet. Bovendien stopt onze samenwerking niet na het online publiceren van de website. Ook in de toekomst werken we graag samen om de gekozen aanpak kritisch te herevalueren en om de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken en te houden.

Product

Nood aan een gebruiksvriendelijk design voor je website of webshop?