Pharmamarket sfeerbeeld

Hoog converterende check-out in een mobiel design

  • UX-Design
  • Informatiearchitectuur
  • Front-end Development

We bekeken de mogelijkheden om de website te vernieuwen en verbeteren

Online shoppen groeit alsmaar meer, ook in de industrie van geneesmiddelen en gezondheidsproducten. PharmaMarket heeft een erkende online apotheek en ziet het landschap de laatste jaren groeien. Om deze reden was PharmaMarket op zoek naar een partner om hun website te verfrissen en om meer conversies te genereren.

Pharmamarket homepage op mobile
Homepage Pharmamarket

Over PharmaMarket

PharmaMarket is een door het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) erkende online apotheek. PharmaMarket heeft een ruim aanbod aan producten. Je kan bestellingen plaatsen, ze thuis laten leveren of ophalen bij een apotheek in de buurt.


Onze opdracht

De bestaande website voldoet niet meer aan de huidige verwachtingen van de gebruiker met al zijn devices. Met deze briefing gaan onze UX'ers op zoek naar de opportuniteiten om meer conversies te genereren. Ze bekijken de mogelijkheden om de website te vernieuwen en verbeteren.

We voeren de opdracht uit in nauwe samenwerking met het marketing en dev team van PharmaMarket. In co-creatie realiseren we een redesign dat beter zal converteren.

Pharmamarket sfeerbeeld
Pharmamarket mobile

Mobielvriendelijke website

De gebruikers van de online apotheek zijn voornamelijk particuliere consumenten. Uit de data weten we dat een groot aandeel van de particuliere consumenten via mobiel surft. De mobiele versie van de website had onze UX- en UI-expertise nodig om beter op de noden van de gebruiker af te stemmen en om beter te converteren.

De grootste uitdaging om een mobielvriendelijk design te verwezenlijken, was het grote aanbod aan producten. PharmaMarket heeft heel veel content. Onze UX'ers ontwerpen een mobiel design waarbij dit grote aanbod niet teniet doet aan de ervaring van de gebruiker.

Redesign voor homepage en navigatie

Om de gebruiksvriendelijkheid en het conversiekarakter van de website te verbeteren, leggen we de nadruk op de huidige navigatie. We pakken de hele menu aan en herzien de opbouw en structuur van de homepage.

Het team van PharmaMarket reikt enkele toptaken aan die niet verloren mogen gaan in de structuur. In het design plaatsen we deze toptaken bovenaan de homepagina zodat gebruikers snel en eenvoudig kunnen navigeren naar toptaken zoals babyproducten, producten voor dieren, …

Product pagina Pharmamarket

Een logische structuur voor een groot aanbod aan online producten

We nemen de presentatie van producten en promoties onder de loep, zowel op de overzichts- als op de detailpagina's. We zorgen voor een slimme integratie van promoties en acties.

We maken de catalogus logisch en inzichtelijk voor elke gebruiker, desktop of mobiel. We begeleiden de bezoeker via een snel en inzichtelijk design met relevante filtertoepassingen.

Voor de producten detailpagina wil dit zeggen dat we strategisch USP's plaatsen zoals "Gratis levering vanaf". De strategische plaatsing van dit soort microcopy verlaagt de drempel en twijfel bij een gebruiker, wat vervolgens de conversieratio optimaliseert.

Om alle bestaande content en producten in een logisch verhaal te gieten, moesten onze UX'ers te allen tijde rekening houden met de wetgeving van online verkoop van medicijnen. Samen met de klant en onze UI-ervaring weten we dit een plaats te geven.

Product overzicht Pharmamarket

Het resultaat

In co-creatie met het team van PharmaMarket leveren we een mobielvriendelijke, converterende website af. Naast het design, heeft UXMen voor de volledige front-end theming van de webshop gezorgd. De website is dus een resultaat van een mooie samenwerking tussen het development team van de klant, die de backend bouwden, en de grafische en strategische inzichten van onze UX-designers.

Op zoek naar een partner voor UX design?