Lead generation platform: gebruiker capteren, segmenteren en voeden
Winsol is dé partner voor een totaalafwerking van je huis en tuin. Ervaren professionals en architecten staan hen bij. Een goede service en persoonlijk advies is hun motto, en de website moet hen daarin ondersteunen.
In eerste instantie is de website bedoelt voor particuliere klanten, maar ook professionals en architecten moeten eenvoudig hun weg vinden. We hebben Winsol een flexibel UX-design gegeven waar alle gebruikers terechtkunnen.
Ook hier vinden we een evenwicht tussen inspireren en converteren. Professionals worden gemotiveerd om contact op te nemen, terwijl we tegelijkertijd de oplossingen van Winsol onder de aandacht brengen. Een professionele partner kan verder op zijn beurt particuliere klanten inspireren met de producten op winsol.eu.
In dit verhaal starten we met het in kaart brengen van de huidige website. We bepalen ook een volledig nieuwe strategie om aan de KPI's te voldoen. De nieuwe strategie is een echte kantelbeweging voor het team van Winsol. Waar voordien vooral de diensten terugkwamen in de navigatie, ligt de focus nu op de verschillende producten. In een oogopslag zie je voortaan waar het bij Winsol om draait: wooncomfort op maat.
The new website is a sustainable website for all products, target groups and regions.
Tijdens een workshop formuleren we samen met het Winsol-team de doelstellingen en visie. We definiëren ook de toptaken vanuit de gebruiker. Waarom komen gebruikers naar het platform? Hoe kunnen we die taken prioriteren?
Rekening houdend met de KPI's en de verschillende doelgroepen creëren we een uniforme structuur.
We beschrijven tot in detail wat er gebeurt en welke processen starten als de gebruiker een bepaalde handeling uitvoert op de website.
We zijn erin geslaagd om een lead generation platform te bouwen waarbij inspireren en converteren mooi in balans zijn. Met onze navigatiestructuur maakt Winsol meteen zijn volledig aanbod aan inspirerende producten zichtbaar.
We werken met directe dropdowns om de bezoeker te begeleiden en tegelijkertijd informeren we de gebruiker met een stukje microcopy waarin we de producten van Winsol aanprijzen. Doorheen het hele design inspireren we de gebruiker en zorgen we voor een snelle conversie. Dat zie je al aan de navigatie.
Bij aanvang brachten we de huidige website in kaart. Met die informatie definiëren we de toptaken van de bezoeker om de site search te optimaliseren. Via de site search word je direct naar populaire producten doorverwezen of naar de Winsol-verkooppunten. Allemaal slimme UX-optimalisaties om sneller te converteren en beter te inspireren.
De prestatie-analyse legt nog een pijnpunt van de huidige website bloot. De website van Winsol had verschillende domeinnamen. Hoe dat kwam? Winsol werkt niet enkel regiogebonden, maar bovendien taalgebonden. We adviseren om alle producten en diensten onder te brengen onder één universele domeinnaam en lossen het taal-/regio-karakter op met subdirectories.
De content op de website verschilt bovendien van regio tot regio. We hebben daarom alle producten en doelgroepen binnen de verschillende regio's in kaart gebracht. We houden hier rekening mee bij het opstellen van de informatie-architectuur zodat de nieuwe website een duurzame website is voor alle producten, alle doelgroepen en alle regio's.
Timing was cruciaal in dit project. UXmen en websitebouwer Digital Pulse schakelden héél snel om onze nieuwe website op tijd op te leveren. Dankzij de high-fidelity wireframes met uitgewerkt design wisten we voor het bouwen begon exact hoe de nieuwe website er zou uitzien.
We begeleiden het marketingteam van Winsol bij het vertalen van een business-USP naar een meetbare conversie op de website. Zo voegen we enkele CTA's toe aan de footer van de website. Ook deze CTA's staan in het teken van lead generation. Zo kan je een brochure downloaden boordevol inspiratie en informatie. Samen met het Winsol-team schreven we de nodige UX- en microcopy bij formulieren zoals deze.
Met het nieuwe design bieden we Winsol een platform waarmee ze eenvoudig landingspagina's kunnen aanmaken voor specifieke acties. Opnieuw spenderen we veel tijd en aandacht aan de formulieren om optimale conversie te genereren. De campagnelandingspagina's geven de mogelijkheid om te spelen met de website, los van de bestaande navigatie.Winsol wil ook zijn employer branding in de verf zetten. We integreren het welzijn en werkgeluk van de Winsolcollega’s in de website.
Digital Pulse is een digital agency dat helpt bedrijven om hun online aanwezigheid te verbeteren met Craft-websites. Ze hebben een team van ervaren Craft-ontwikkelaars die op maat gemaakte oplossingen creëren die aansluiten bij de specifieke behoeften van klanten.
Zij wisten onze UX-designs voor Winsol perfect te vertalen naar een gebruiksvriendelijke website.
We starten dit verhaal met een prestatie-analyse en eindigen met de functionele analyse. Er staat heel veel content op winsol.eu, extreem veel. Om alles beheersbaar te maken beschrijven we hoe alles moet werken op de website tot in de kleinste puntjes.
De UX-oefening en contentstrategie leveren we af in een compleet design, mét de vernieuwde huisstijl. Onze artdirector zorgt ervoor dat de vernieuwde huisstijl overal aanwezig tot in de high-fidelity wireframes. Het finale resultaat is te bewonderen op winsol.eu