Een goede gebruikerservaring begint bij het bepalen van de structuur van je informatie. Niet alleen organiseren maar ook categoriseren van inhoud is hierbij van belang. Wie je doelgroep is en wat die juist doen is van belang bij het in kaart brengen van customer journeys of user flows. De zoektocht naar jouw product of dienst moet op een snelle en efficiënte manier gebeuren. Enkel dan kan de beste beleving ontstaan.
Bekijk een aantal van deze cases
OLVZ - Flexso
We zetten de customer journeys om naar werkende prototypes. Niet alleen visueel maar ook inhoudelijk geeft dit meteen een duidelijk beeld van hoe jouw website er kan uitzien.
De belangrijkste interacties die een gebruiker uitvoert, worden uitgewerkt onder de vorm van interactieve wireframes (of werkende prototypes). We leggen hierbij niet de focus op het design maar wel op de context. Zo kan je zelf uittesten welke ervaring er gecreëerd wordt.
Levensecht en interactief. Levensecht omdat we echte inhoud toevoegen aan wireframes. Dit geeft meteen een correcte look en feel. Interactief doordat je zelf kan ervaren hoe je door je eigen site zal kunnen surfen.
Bekijk een aantal van deze cases
Madison - Landbergh Vastgoed
Annotaties zijn kleine stukjes tekst die we plaatsen op bepaalde elementen van wireframes. Zo geven we in de wireframe zelf meer uitleg over de functie van elk element en motiveren we in een klap onze designkeuzes. We spreken in dat geval van geannoteerde wireframes. Ze zijn enerzijds bedoeld voor de eindklant, om te tonen hoe we bepaalde vereisten hebben geïntegreerd. Anderzijds geven we aan de developers alle informatie over hoe elementen werken. Annotaties bieden op die manier een mooie aanvulling op statische wireframes.
Statische wireframes zijn niet meer van deze tijd. Althans, zo denken we er bij UXMen toch over. Dynamische wireframes of prototypes die aanklikbaar zijn en meteen een visueel idee geven van het eindresultaat: dat zien we graag.
Je zal niet zomaar kunnen navigeren doorheen de wireframes, maar je gaat ook al een eerste aanzet van de webcopy meekrijgen. Enkel zo kan je het beste oordeel vellen. Een weerspiegeling van hoe je website er écht kan uitzien, geeft een veel beter idee dan een voorstel dat later nog moet worden ingevuld.