Madison sfeerbeeld

UX-research en data-analyses voor Madison 

Aan de hand van UX-research en data-analyses leverden we knappe high fidelity designs op met als doel de conversie en de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Zo realiseerden we samen met Digital Pulse een nieuwe website die nóg meer kandidaten oplevert.

Homepage Madison op mobiele weergave
Madison sfeerbeeld

Over Madison

Madison is een recruitment agency gespecialiseerd in de ingenieur- en IT-sector. Met rekruteerders die allen een technische achtergrond hebben, weten ze exact wat de recruitmentmarkt nodig heeft en gaan ze nadien nog een stapje verder. Om die uitdagingen het hoofd te bieden, hebben ze nood aan een website die zowel snelle contentaanpassingen toelaat als gewoonweg gebruiksvriendelijk is voor sollicitanten.

Onze Analyse

Voor deze klant zijn we gestart met een data- en SEO-analyse om de verbeterpunten in kaart te brengen.

De oude website van Madison bleek een log en inflexibel systeem. Content aanmaken ging daardoor moeizaam en was best beperkt. Dat had bovendien invloed op SEO. Organisch scoorden ze niet hoog met de website.

Op basis van onze data-analyse konden we concluderen dat de meeste sollicitanten mobiel naar de website surfen om nadien via desktop te solliciteren. Op vlak van jobhunting moest de website dus zeker mobiel gebruiksvriendelijker worden.

Om onze conclusies uit de data-analyse te staven, doorlichten we de website ook op UX-vlak. We hielden de website tegen het UX-licht. Het advies uit de audit sluit dicht aan bij de opportuniteiten die uit de analyse kwamen.

Onze stappen

Over consequentie gesproken: we trokken het gebruik van de huisstijlkleuren en buttons recht. Elke button in dezelfde kleur en telkens maar 1 button per pagina om verwarring te voorkomen. Op basis van onze data-analyse konden we concluderen dat de meeste sollicitanten mobiel naar de website surfen om nadien via desktop te solliciteren. Op vlak van jobhunting moest de website dus zeker mobiel gebruiksvriendelijker worden.

Om onze conclusies uit de data-analyse te staven, doorlichten we de website ook op UX-vlak. We hielden de website tegen het UX-licht. Het advies uit de audit sluit dicht aan bij de opportuniteiten die uit de analyse kwamen.

1. Verbeterde zoekfunctie en opslaan van vacatures

2. Meld je aan als kandidaat

3. Gevonden worden

Homepage met search

Verbeterde zoekfunctie en opslaan van vacatures

Bij het zoeken naar een job is de zoekfunctie van essentieel belang. Om deze reden beslisten we om de zoekfunctie bij Madison als eerste aan te pakken. Eerder werden vacatures op basis van sector automatisch opgesplitst. Nu hebben we dit als filter in de zoekfunctie opgenomen.

Een extra voordeel van één database? We vermijden dubbele content, een win voor SEO.

Daarnaast hebben we dubbele filters uit de zoekfunctie gehaald en het gebruiksvriendelijker gemaakt. Het is nu ook mogelijk om vacatures op te slaan en later terug te vinden.

" In UXMen & Digital Pulse hebben wij langetermijnpartners gevonden die, net zoals ons, hun product opbouwt vanuit data. Tevens is het noodzakelijk om de website technisch en esthetisch te laten meegroeien met ons. Hun interne programmeurs en grondige technische ondersteuning is in dat opzicht een grote meerwaarde. Onze noden veranderen voortdurend, die van de website dus ook. Ook veel kudo’s naar Kurt en zijn team voor de steeds vlotte opvolging van onze vele vragen. "

Piet van Madison
Piet Leemans
Marketing Strategist
Wizard Madison

Meld je aan als kandidaat

Soms is het lastig om de juiste vacature te vinden. Daarom kan je voortaan aangeven dat je graag op de hoogte wordt gehouden van nieuwe vacatures. Madison had al een proces uitgedacht waar sollicitanten zich konden aanmelden. Die bleek onderbenut, mogelijks door de brede betekenis van de CTA: “Start je analyse.” Daarvan maakten we “Ontvang vacatures op maat.” Het formulier werd geoptimaliseerd en kreeg een wizard met een stap voor stap begeleiding.

Gevonden worden

Website in orde? Check. Nu nog gevonden worden! Sollicitanten kiezen de weg van de minste weerstand en beginnen daarom hun zoektocht via Google. Wie dus vacatures denkt, denkt ook Indeed en Google for Jobs. Ze zijn een essentieel onderdeel van Madisons strategie. Om te verschijnen op zo’n platformen, moet op elke pagina je metadata gestructureerd en correct zijn ingevuld. Ook dit verzorgden we voor Madison.

Craft CMS met Digital Pulse

Digital Pulse ging aan de slag met onze designs en vertaalde deze in een knappe Craft website. Als digital agency gespecialiseerd in de ontwikkeling van Craft-websites, zijn zij de eerste Belgische Enterprise Verified Craft partner. Met een deskundig team van Craft-ontwikkelaars kunnen zij als geen ander designs omzetten in een knap maar vooral gebruiksvriendelijk resultaat. De ideale partner in deze samenwerking!

Landingspagina van Madison

Resultaat

Door de samenwerking met UXMen heeft Madison een volledige UX-audit ondergaan, en hebben we een data- en SEO-analyse uitgevoerd om de zwakke punten van de oude website aan te pakken. Door een gestroomlijnd proces voor contentaanpassingen en een gebruiksvriendelijke website voor sollicitanten te creëren, zijn we erin geslaagd om de website te optimaliseren. Door de navigatie te verbeteren, de zoekfunctie te upgraden en de CTA te verduidelijken, voldoet madison.be nu aan alle best practices en is de site aangepast aan de behoeften van hun sollicitanten. Niet in het minst dankzij onze samenwerking met Digital Pulse, die het websitetraject tot een goed einde liet lopen.

Op zoek naar een partner voor UX design?

Ik schrijf me in!

Zin om deze sessie te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.

Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Inspiratiesessie op maat aanvragen

Zin om deze inspiratiesessie op maat te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.



Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Opleiding op maat aanvragen

Zin om deze opleiding op maat te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.



Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Ik schrijf me in!

Zin om deze opleiding te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.

Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.