Een succesverhaal in 6 stappen
Over de aankoop of huur van onroerend goed zijn we het allemaal roerend eens: wie de juiste match wil vinden, doet het best beroep op een betrouwbare vastgoedspecialist met kennis van zaken én van de immobiliënmarkt. Vastgoedmakelaar Landbergh uit Gentbrugge en Deinze staat bekend als betrouwbare vastgoedpartner met een uitmuntende service en een doordachte aanpak. Ook hun website telt heel wat organische bezoekers die op zoek zijn naar een toffe woning in het Gentse.
Een eerste indruk krijg je maar één keer en dat geldt ook online. Een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website kan zowel voor de eigenaar als de kandidaat-koper of -huurder letterlijk deuren openen. Na een eerdere redesign van hun bestaande website besloot Landbergh om in samenwerking met UXMen hun User Experience (UX) en User Interface (UI) te optimaliseren.
Een goede beslissing want na een intakegesprek en een grondige analyse van onze experts bleek dat er nog heel wat mogelijk was.
Onze UX-designs werden vervolgens door Keplerstein uitgewerkt tot een prachtige Craft-website.
Een belangrijk deel van ons cliënteel is niet opgegroeid met het internet en leert nog elke dag bij over het surfen en navigeren op het web. Door de jaren heen ontdekten we dat voor ons vaak erg logische kliks en links, voor een belangrijk deel van onze klanten niet zo evident bleken. Vanuit deze visie trokken we naar UX-men met de vraag om hulp. Enthousiast ontdekten we dat UX-men een heel reeks best practices vlotjes naar voren schoof, bijna alsof het de evidentie was. Het bleek al snel dat hun bijdrage voor onze website een erg belangrijk onderdeel werd die zeker niet mocht ontbreken, zowel voor een vlot surfgedrag maar eveneens voor een maximale conversie met de nodige zorg en aandacht voor de door ons gewenste uitstraling en missie. Dankjewel aan het hele team en in het bijzonder aan Bram, een man vol goede ideeën en hands-on aanpak.
Om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen, namen we eerst en vooral de architectuur en navigatie van de bestaande website onder handen die alle doelgroepen op de website begeleidt. Zo introduceerden we een hedendaags responsive en functioneel design waarbij de lay-out van de website zich automatisch aanpast aan het type scherm van de gebruiker (desktop, tablet of smartphone).
Ook de scanbaarheid van de aanwezige teksten en media (beeld en video) werd kritisch onder de loep genomen. Hun Unique Selling Propositions (USP’s) kregen een prominente plaats op de website en strategisch geplaatste calls to action (CTA) begeleiden de bezoekers doorheen de website
Geen content zonder strategie. In samenspraak met de klant hebben we een contentstrategie vastgelegd en hebben we de bestaande pagina’s SEO-proof gemaakt. Ook bij het bepalen van het design en de UX hielden we rekening met SEO. We stelden een redirectplan op en zorgen samen met Ambitious voor een doorgedreven SEO-monitoring en CRO, nu en in de toekomst.
Om zo veel mogelijk potentiële klanten aan te trekken, gaven we de lead generation een boost door de leads doordacht te segmenteren. Daarnaast kreeg de nieuwsbrief een frisse make-over waardoor we de conversie konden verhogen. Ook de formulieren kregen op basis van feedback een update en er werd actief gelinkt naar Mijn Landberg, een online klantenportaal waarbij je als klant zoekopdrachten, favoriete panden en kijkdagen kunt bewaren.
Als bezoeker zie je vaak door het bos de bomen niet meer. Daarom werd het vele beeldmateriaal overzichtelijk gecatalogiseerd en ontwikkelden we voor de bezoekers een handige zoekbalk die de zoektocht nog efficiënter maakt.
Per categorie werden veelgestelde vragen overzichtelijk gebundeld in FAQ’s, wat de expertise en service van Landbergh mooi in de kijker zet.
Hierdoor krijg je als bezoeker een verhelderend inzicht in de werking van het vastgoedkantoor en dat schept vertrouwen.
Door onze nauwe samenwerking met het intern development-team van Landbergh konden we snel en efficiënt resultaten boeken. Concreet: niet alleen de conversie werd geoptimaliseerd, ook het aantal leads is in stijgende lijn.
Daarnaast hebben we heel wat cocreatie workshops gegeven bij de klant on-site omtrent de UX en UI van de website. Ook de contentstrategie kwam ruimschoots aan bod: zo hebben we handige tips en tricks gedeeld om alle content en expertise strategisch te integreren op de website. Het eindresultaat mag er dan ook wezen: de UX friendly website staat als een huis en de vele bezoekers vinden er vlot hun weg (en in heel wat gevallen hun droomhuis).