Wat zijn diepte-interviews?
Diepte-interviews zijn gestructureerde gesprekken tussen een interviewer en een gebruiker of potentiële gebruiker van een product of dienst. Anders dan oppervlakkige vragenlijsten richten diepte-interviews zich op het verkrijgen van diepgaande inzichten door open vragen te stellen en actief te luisteren naar wat de gebruiker te zeggen heeft.
We nemen de tijd om één-op-één gesprekken te voeren met diverse stakeholders, zowel intern als extern, via diepte-interviews om een diepgaand inzicht in de behoeften en verwachtingen van alle betrokkenen te krijgen.
De diepte-interviews duren ongeveer 1 uur en kunnen, indien gewenst, plaatsvinden via een video-call. Tijdens het gesprek gaan we dieper in op specifieke onderwerpen op basis van de verkregen input.
Indien nodig voeren we gemodereerde gebruikerstesten uit op de huidige situatie. Dit stelt ons in staat om specifieke functionaliteiten onder de loep te nemen en extra vragen te stellen. We observeren non-verbale communicatie om diepgaande inzichten te verkrijgen in de interactie van gebruikers met jouw product of dienst.
Ontdek alle gebruikersonderzoeken ➜
Je krijgt een adviesrapport dat waardevolle inzichten en aanbevelingen bevat. Dit rapport nemen we ook graag samen door zodat alles duidelijk is en er next steps kunnen gedefinieerd worden
We overleggen graag hoe dit een ideale stap in het proces kan zijn