Tips voor een doeltreffende FAQ-pagina
FAQ staat voor “Frequently Asked Questions” en is een onderdeel van een webplatform waar de meest gestelde vragen van gebruikers worden beantwoord.
Het doel van een FAQ-sectie is om gebruikers snel antwoorden te bieden op veelvoorkomende vragen, zodat ze niet eindeloos hoeven te zoeken naar informatie of onnodig contact moeten opnemen.
Een FAQ-sectie bevat typisch vragen en antwoorden over specifieke onderwerpen, maar kan ook tips, handleidingen of andere nuttige informatie bevatten. Het is een handige manier om je gebruikers verder te helpen en om wat felbegeerde SEO-punten te scoren.
Een FAQ-pagina biedt tal van voordelen voor zowel je website als voor je gebruikers. We sommen enkele belangrijke punten op:
Hoe pak je dat concreet aan? We geven enkele handige tips mee die je helpen om een goede FAQ-pagina op te maken.
Voorbeeld: ambitious.be - link naar FAQ-pagina in de footer
Maar in andere gevallen kan het nuttiger zijn om FAQ’s onderaan een belangrijke landingpagina’s te voorzien. Daar focus je enkel op dat ene onderwerp.
Voorbeeld: winsol.eu - FAQ-sectie onderaan de pagina zonwering
Voorbeeld: energeticanatura.com - FAQ-pagina met categorieën
Voorbeeld: uxmen.be - top meest gestelde vragen
Kortom, een FAQ-sectie kan helpen bij het verbeteren van de gebruikerservaring, conversies verhogen, tijd en geld besparen en je website een SEO-boost geven.