Lumière Branding
De uitstraling die écht bij het merk past. We werkten niet zomaar een nieuw logo uit, maar zorgden zelfs voor een hele nieuwe merkidentiteit. Lumière, een venster naar film en cinema.
Nieuw logo en huisstijl voor Lumière Publishing
De Lumière groep is al sinds 2002 actief binnen de film-distributie in België en Nederland en groeide uit tot een van de grootste producenten en verdelers van fictie. Ze verdelen onder andere kwalitatieve films over de cinéma-zalen. Maar eigenlijk is de Lumière Groep in alle markten thuis: distributie, productie en bioscopen. Topfilms en topseries waar kwaliteit steeds centraal staat. Daar passen natuurlijk ook een tijdloos logo en frisse huisstijl bij!
De verschillende submerken van Lumière: Lumière series, Lumière cinema, Lunanime etc. beschikken elk over een eigen logo. Om meer herkenbaarheid en uniformiteit te geven aan het merk Lumière ontwierpen we een nieuw logo dat past in de huidige en toekomstige tijdsgeest. Het venster van het nieuwe logo dekt de hele lading van wat Lumière doet: productie en distributie voor het grote én kleine scherm. Het is herkenbaar en duidelijk leesbaar, daarnaast is er voldoende ruimte voorzien om een baseline aan het basislogo toe te voegen zodat ieder submerk ook uit de verf komt.
Naast het logo stelden we ook een brandbook op met guidelines zodat het logo telkens op de juiste manier geplaatst wordt en dus volledig tot zijn recht komt. Een rebranding gaat natuurlijk verder dan enkel een logo. Voor de typografie kozen we voor twee lettertypes. Deze trokken we dan ook doorheen de volledige rebranding door. Zo vormt alle content een geheel en past alles mooi bij elkaar.
" De optimalisatie van onze promo & communicatietools werd na een grondige analyse door het UXMen team verder uitgediept en op punt gezet. Constructieve meetings en heldere actiepunten hebben in relatieve weinig tijd voor zichtbare verbeteringen gezorgd in onze conversie, data mining, lead generation, website analyse etc etc. Eerlijkheid en betrouwbaarheid zijn sleutelwoorden in een samenwerking op verschillende gebieden en daarin hebben wij met hen een goede band kunnen uitbouwen. "
Verder is ook kleurbepaling belangrijk. Zo vermijd je dat de klant een mengpaneel aan kleuren gebruikt waardoor de rebranding uit elkaar valt. Deze informatie bundelde we allemaal samen in een styleguide. Een richtlijn voor de klant om een eenduidige en consistente communicatie te hanteren. Zowel online op de verschillende websites en sociale media, als offline voor billboards en businesscards.