Sfeerbeeld van Domo

Focus op user experience & moderne uitstraling

  • UX-Onderzoek
  • UX-Design
  • Informatiearchitectuur
  • Functionele Analyse

DOMO Chemicals

In een korte periode van 2 maanden verwezenlijkten we de redesign van domochemicals.com, hun Product Finder en een gloednieuwe subsite events.domochemicals.com.

Domo homepage op een mobile

Over DOMO Chemicals

DOMO Chemicals is een toonaangevend chemisch bedrijf met het hoofdkantoor in Leuna (Duitsland) en een jaaromzet van 1 miljard dollar. Ze hebben maar liefst 900 werknemers, verspreid over verschillende productievestigingen in Duitsland, Italië, China en de Verenigde staten. DOMO Chemicals is gespecialiseerd in hoogwaardige technische materialen en duurzame kunststofoplossingen, die onder meer gebruikt worden voor verpakkingen, textiel en in de automobiel sector.

Domo chemicals banner

Omschrijving van de redesign opdracht

De vorige website deed nog steeds zijn werk, maar de website was toe aan een grondige redesign. Hun doelstelling was om een website te laten opzetten met een modernere stijl, die gebruiksvriendelijk was en voldeed aan de beste website-normen van vandaag. Ook een duidelijke vertaling van de visie, missie en waarden van DOMO Chemicals stond centraal.

Landingspagina van alle events

Begin juni 2019 ontvingen we de briefing die uit drie verschillende opdrachten bestond. De deadlines van deze opdrachten stonden in het teken van een belangrijk event, dat plaatsvond op 15 oktober 2019, de K-SHOW. De eerste opdracht was het ontwerpen en de ontwikkeling van een subsite, voor de bekendmaking van hun aanwezigheid op het event.

Product finder van Domo

De tweede opdracht was de redesign van de Product Finder, een website die geïntegreerd werd met de hoofdwebsite. Ook de hoofdwebsite mochten we onder handen nemen. Voor de design-, development- en testfase van de hoofdwebsite werkten we met een strakke deadline van slechts twee maanden. Deze nieuwe website werd voorgesteld aan het publiek op de dag van het event.

Producten en oplossingen

Redesign hoofdwebsite

We hebben DOMO Chemicals op meerdere vlakken ondersteund tijdens het redesign-project. Hierbij een overzicht:

  • Data-analyse en toptakenonderzoek; om een duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie. We analyseerde wie de doelgroep was van de website en wat ze hoofdzakelijk op de website kwamen doen.
  • Ondersteuning bij het opzetten van een doordachte structuur van de website (IA)
  • De redesign van de website, op basis van de nieuwe huisstijl.
  • De ontwikkeling gebeurde door onze collega’s van Calibrate. We kozen voor de ontwikkeling van een Drupal multisite, omdat ze op termijn meerdere websites willen integegreren.
  • Tracking van conversies en marketing ondersteuning, met name het opzetten van Google Ads campagnes.
  • Ondersteuning bij het overzetten van de content van de oude website naar de nieuwe website.
  • Opmaken van een redirectplan
  • Training & continue ondersteuning
UXMen has been an outstanding, agile and pro-active partner for relaunching our corporate website in a short amount of time. DOMO completed its new branding two months before the start of the new website and the whole team at UXMen worked through summer to analyze the current setup and complete the project on time. We will definitely partner with UXMen again.
Marc​ Chalupsky
Marketing  Communications  Manager Nylon & Intermediates

Omdat we met een strakke deadline zaten, beslisten we om de design- en developmentfase gelijktijdig te laten verlopen. Daarom is onze designer gestart met essentiele elementen, zoals de header, navigatie, breadcrumb en de footer. Na goedkeuring hiervan ging development reeds van start. Ondertussen ging de designer verder met de uitwerking van specifieke paragraphs en basic pages. Opnieuw werd tussentijdse feedback gevraagd aan het internationale team van DOMO Chemicals. Na goedkeuring van deze onderdelen, kon dat opnieuw overgedragen worden aan development. Zo werkten we stap voor stap verder.

Met deze agile aanpak, slaagden we er in om op een korte periode een multisite op te zetten, bestaande uit een over ons pagina, een overzicht van hun markets & brands, een pagina op maat rond hun duurzame aanpak, nieuws, jobs, eventspagina, contactpagina én de nieuwe productfinder (hierover later meer). Nadat alles grondig getest werd, bleef er nog één week over voor het overzetten van de content van de oude website naar de nieuwe website. Om dit zo snel als mogelijk te laten verlopen ondersteunden we hen hier in. Met succes zijn gelanceerde we de redesign vóór het event op 15 oktober.

Bekijk het resultaat: https://www.domochemicals.com/en

Redesign van de Product Finder

De productfinder was indertijd een aparte website, waarop men technische informatie over de producten van DOMO Chemicals kon opvragen. De wens was om dit in zijn geheel op te nemen op de nieuwe website, alsook het nieuwe design toe te passen.

  • Ook hiervoor startte we met een analyse van de huidige situatie.
  • Een grondige redesign van de productfinder, waarbij de user experience centraal staat.
  • Integratie van de productfinder bij de hoofdwebsite.

De ontwikkeling van dit gedeelte werd uitgevoerd door het development-team van DOMO Chemicals zelf. Ook hiervoor was een nauwe samenwerking noodzakelijk.

Landingspagina van alle events

Ontwerp en ontwikkeling subsite

Voor de aankondiging voor het K-SHOW event, waarop DOMO Chemicals aanwezig zou zijn in oktober, wilden ze graag een subsite laten ontwerpen. Deze website bestond slechts uit 1 pagina, maar er diende wel heel wat functionaliteiten in verwerkt te worden. Enkele voorbeelden van deze functionaliteiten zijn: een agenda met de presentaties, inschrijvingsmogelijkheid voor deze presentaties, nieuwsbriefinschrijving… De ontwikkeling van deze website werd uitgevoerd door onze collega’s van Calibrate.

Ontdek hier het resultaat: https://events.domochemicals.com

Resultaat

We slaagden er in om de vooropgelegde doelstellingen te realiseren; een website die de visie, missie en waarden van DOMO Chemicals goed vertaalt, waarbij een optimale User Experience centraal staat en een moderne uitstraling heeft. UXMen blijft vaste partner voor DOMO Chemicals voor uitbreidingen en optimalisaties aan de bestaande websites, maar ook voor nieuwe projecten.

Op zoek naar een partner voor UX design?