Sfeerbeeld CMB. Tech

Nieuw aantrekkelijk design voor de website van CMB

  • UX-Design

Talent aantrekken met krachtige Employer Branding

Ook voor een toonaangevende Belgische rederij als Compagnie Maritime Belge (CMB) is een mooie en gebruiksvriendelijke website enorm belangrijk om zo de juiste profielen aan te trekken. UXMen nam met plezier de opdracht aan om de huidige website een UX-friendly upgrade en een frisse, nieuwe look te geven.

Homepage van CMB. Tech in mobiele weergave
De homepage van CMB. Tech
Een landingspagina CMB. Tech

Een innovatieve en boeiende werkgever

Door de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het zelfs voor een bedrijf als CMB niet zo vanzelfsprekend om snel de juiste kandidaten te vinden voor hun vacatures. Niet alleen het redesign van de website maar ook het creëren van een aantrekkelijke employer branding was dus de opdracht. CMB profileren als boeiende en innovatieve werkgever met heel wat carrièremogelijkheden voor ambitieuze professionals, wat hun achtergrond ook is.

Een job landingspagina van CMB. Tech
Een landingspagina van CMB. Tech

Focus op het DNA van CMB

Duurzaamheid en innovatie zitten in het DNA van CMB, ze staan dan ook bekend als voortrekker in het ontwikkelen van innovatieve, maritieme technologieën. Zo is CMB medeoprichter van MCA - een maritieme community - en wil ze de maritieme industrie begeleiden naar een duurzame en klimaatneutrale strategie. Die kernwaarden hebben we op de nieuwe website dan ook extra in de kijker gezet. Last but not least: ook de positieve en familiale bedrijfscultuur kreeg de nodige aandacht. Niet onbelangrijk in de war for talent!

Wat ik zo fijn vind aan het samenwerken met UXMen is dat ze meedenken met de klant en hun advies eerlijk zullen doorgeven. Zo bereik je als team het beste eindresultaat.
Katrien Hennin
Head of Marketing & Communications, CMB

Het eindresultaat

Dankzij eerdere succesvolle projecten voor CMB, waaronder het ontwerp van de website van hun divisies MCA en CMB Tech, waren we al vanaf het begin van het webproject goed ingewerkt in de maritieme materie. Hierdoor verliep de samenwerking met het marketingteam bijzonder vlot en efficiënt. Resultaat: de nieuwe website van CMB is nu een mooi en aantrekkelijk online visitekaartje voor potentiële werknemers die een boeiende carrière in de scheepvaart wel zien zitten. Met de upgrade en het redesign van de website heeft CMB duidelijk de boot niet gemist!

Een landingspagina en detailpagina van jobs

Op zoek naar een partner voor UX-design?