24 september 2021

Hoe UX je business vooruit helpt

  • Profielfoto Bert 08094 Final
    Bert AdriaensUX/UI DESIGNER

Je website is onmisbaar om doeltreffend te communiceren met klanten en prospecten. In theorie... In de praktijk zien we maar al te vaak websites die zichzelf saboteren: geen logische structuur, een gebrek aan call to actions die de bezoeker leiden, een oerwoud aan knoppen en links waarin je verloren loopt…

Vaak is een website een verzameling aan informatie over het bedrijf in plaats van een degelijk hulpmiddel voor de eindconsument. Zonde van je investering en vooral ook zonde van al die frustratie bij websitebezoekers. Dit kan anders en daarom leggen wij – zo onpartijdig mogelijk – uit, hoe UX je bedrijf kan helpen.

Wat is UX-design en wat zijn de voordelen?

User experience designers willen leuke, maar vooral relevante producten creëren die gemakkelijk te gebruiken zijn voor de consument. UX-design verbetert de ervaring van de gebruiker. Als je weet wanneer een product gemakkelijk te gebruiken is, kan je gebruikers begeleiden richting het doel van het product.

Een website wil vaak meer conversie of leads behalen. Voordat je meer conversies of leads kan behalen, moet je kijken naar de basis van je website. Is de structuur logisch? Begeleid ik de bezoekers genoeg? UX-design kent verschillende voordelen en methodes om de juiste antwoorden te vinden:

  • UX-design grijpt naar de psychologie om te weten hoe we denken en info verwerken.
  • UX-design maakt gebruik van data-analyses om zich te onderbouwen met cijfers.
  • UX-design is onderzoek doen naar het doelpubliek en de gebruiker.
  • UX-design en marketing versterken elkaar om je doel te bereiken.
Wat is UX design en wat zijn de voordelen

UX-design en psychologie voor bedrijven

UX-design kan pas gebruiksvriendelijk en intuïtief zijn als we het gedrag van de gebruikers voldoende begrijpen. We willen te weten komen wat het keuze- of beslissingsproces is om gebruikers zo goed mogelijk te begeleiden naar de doelen van de organisatie.

De kracht van user experience design ligt hem erin om de interactie, het gedrag en de emotie van je websitebezoekers te begrijpen. Gewapend met deze kennis ontwikkel je een product dat nauw aansluit op het traject dat – in het geval van webdesign – websitebezoekers afleggen.

UX-design, data-analyse and research

Telkens wanneer we aan een nieuwe opdracht beginnen, definiëren we eerst de context en het doel van de organisatie. Gelukkig zitten er tussen onze UXMen een aantal straffe madammen en meneren die zich specialiseren in data-analyse en onderzoek.

Door data-analisten met ux’ers te combineren, creëren we niet enkel websites die esthetisch aantrekkelijk zijn, maar baseren we ons ook op bestaande cijfers om je conversie te verhogen. Met de bestaande websitegegevens verzamelen we inzichten en voorkeuren van je websitebezoekers. Om deze online data te onderbouwen, doen we opnieuw beroep op een van onze straffe madammen en meneren, onze user researcher.

Zoals we eerder vermeldden, willen we de mensen die gebruikmaken van de website leren kennen zodat we ze op de juiste manier kunnen beïnvloeden richting het einddoel van de organisatie. Een user researcher gaat aan de slag en selecteert de onderzoektechniek op maat van het bedrijf in kwestie. User research of gebruikersonderzoek is nodig om alles te leren wat we kunnen over het doelpubliek. We stellen vragen, we nemen notities.

De uitdaging om deze resem aan informatie op een juiste manier te vertalen naar het ontwerpproces, begint nu pas. Dit is waarom we tijdens het ontwerpproces onze datagedreven hypotheses testen, optimaliseren en testen en optimaliseren en testen en …

UX-design en online marketing

UX en marketing zijn direct met elkaar verbonden. De één zal zonder de ander niet effectief zijn. De user experience van een website is van cruciaal belang voor een geslaagde marketing campagne, een online marketing campagne is pas doeltreffend als die gericht is naar het juiste doelpubliek met aandacht voor de juiste gebruikerservaring.

We combineren UX’ers (gedreven door kwalitatieve research) en data-analisten (kwantitatief onderzoek) in het ontwerpproces. Met marketing audits bekijken we de performance van je website en de opportuniteiten. Met al deze kenmerken dekken we de lading van de conversiepyramide.

Ons team is dus niet toevallig een mix van o.a. ux’ers, data-analisten, user researchers en marketeers. Met dit kleurenpalet helpen wij je business vooruit.

Groepsfoto blog

Geschreven door

  • Profielfoto Bert 08094 Final
    Bert AdriaensUX/UI DESIGNER

Share this post

Wil je ontdekken wat wij voor jou kunnen betekenen? Contacteer ons!

Ik schrijf me in!

Zin om deze sessie te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.

Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Inspiratiesessie op maat aanvragen

Zin om deze inspiratiesessie op maat te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.



Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Opleiding op maat aanvragen

Zin om deze opleiding op maat te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.



Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Ik schrijf me in!

Zin om deze opleiding te volgen? Vul hieronder je gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.

Nieuwsbrief

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.