Antewrp

Doeltreffende digitale ervaringen voor Steden en Gemeenten

Efficiënte oplossingen voor heldere communicatie met jouw inwoners

Onze samenwerkingen met Steden en Gemeenten

Group
02 kortrijk logo wit pos transparant footer 1 3x
Output onlinepngtools 3x
Output onlinepngtools 1
Logo 1 3x
Berlare
Aalsta3x
Vvsg
1

Analyse

Starten doen we met een grondige analyse van de huidige situatie

Open cardsorting workshop bij de klant

We starten met een grondige analyse van jouw huidige website en de behoeften van je inwoners. Dit is een cruciale eerste stap om te begrijpen waar de huidige website tekortschiet en welke verbeteringen noodzakelijk zijn om een gebruiksvriendelijke en effectieve online omgeving te creëren.

  • Kick-off

    Voorafgaand aan de analyse plannen we een kick-off sessie waarin we samen de uitdagingen van het project, de verwachtingen en andere belangrijke aspecten bespreken.

  • Gebruikersonderzoek

    Door middel van enquêtes, interviews en focusgroepen verzamelen we gedetailleerde feedback van je inwoners.

  • Analytics data

    We analyseren de huidige gebruiksstatistieken van de website. Welke pagina's worden het meest bezocht of waar haken gebruikers af?

  • Toptakenonderzoek

    Wat vinden de bezoekers belangrijk en waarom komen ze naar jouw website? Die vraag stellen we rechtstreeks aan je bezoekers.

2

Informatiearchitectuur

Samen met jou ontwerpen we een overzichtelijke structuur voor alle informatie op jouw website

IA

Ontwerp van een duidelijke en gebruikersgerichte website structuur

Op basis van de onderzoeksresultaten en in samenspraak, ontwerpen we een overzichtelijke structuur voor alle informatie op de website. Dit zorgt ervoor dat gebruikers gemakkelijk en snel de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben, wat leidt tot een verbeterde gebruikerservaring en hogere tevredenheid.

We zorgen voor een navigatie die de meest bezochte inhoud meteen weergeeft en de informatie logisch structureert.

  • Geoptimaliseerde navigatie

  • Snellere toegang

  • Verbeterde vindbaarheid

  • Betere gebruikerservaring

3

Designtraject

Visualiseren en testen van concepten aan de hand van wireframes & design systemen

Design Systemen

Ons design systeem biedt een consistente manier om digitale ervaringen te creëren. Het omvat gestandaardiseerde color tokens voor uniforme kleuren, een font style gids voor typografie en herbruikbare UI-componenten zoals knoppen en formulieren. Dit versnelt de ontwikkeling en verbetert de gebruikerservaring, waardoor jouw team een samenhangende en aantrekkelijke digitale omgeving kan creëren.

Design system

Wireframing

Wireframes zijn een cruciale stap in ons designtraject, waarbij we schetsmatige blauwdrukken van jouw website maken. Deze wireframes geven de lay-out, basisstructuur, en de primaire kleuren en afbeeldingen weer. Dit helpt ons om de plaatsing van elementen, navigatie, en informatiehiërarchie te visualiseren en te optimaliseren. Door middel van wireframes kunnen we snel en efficiënt verschillende ontwerp-opties verkennen en met de interne stakeholders afstemmen en verfijnen op basis van feedback. Zo creëren we een draagvlak, sluiten we verschillende interpretaties uit en komen we tot een gedeeld begrip van het eindproduct dat iedereen voor ogen heeft.

Frame 148 3x

Prototyping

De prototypes geven de kernideeën weer van de ervaring van een gebruiker tijdens een welbepaalde interactie. De belangrijkste interacties worden uitgewerkt onder de vorm van interactieve wireframes. Levensecht en interactief. Levensecht omdat we echte inhoud toevoegen aan wireframes. Interactief doordat je zelf kan ervaren hoe je door je eigen site zal kunnen surfen.

Frame 147 3x

Demo/Feedback

De prototypes worden aan de hand van korte demo’s besproken met de interne stakeholders en aangepast na feedback. Dit iteratieve proces zorgt ervoor dat alle betrokkenen hun input kunnen geven en dat het ontwerp aansluit bij hun verwachtingen. Op deze manier creëren we een gedeeld begrip van het eindproduct en optimaliseren we de gebruikerservaring.

Presentatie van resultaten na onderzoekstraject
4

Gebruikerstesten

Valideer ervaringen en capteer opportuniteiten

Bram
UX Menfotoshoot Okt2023 08544 kopie
UX Menfotoshoot Okt2023 08522
  • Verbeterpunten ontdekken

    We vinden en lossen problemen op voordat ze invloed hebben op jouw klanten.

  • Gebruikerservaring optimaliseren

    We zorgen ervoor dat de ervaringen eenvoudig, intuïtief en efficiënt in gebruik zijn.

  • Klanttevredenheid verhogen

    Door te testen met echte gebruikers kunnen we garanderen dat de ervaringen aan hun verwachtingen voldoen.

5

Continue optimalisatie en lanceerstrategie

Lancering op basis van doelstellingen met meetbare prestaties

Het project wordt opgedeeld in fases, zodat we gelijktijdig vooruitgang kunnen boeken in ontwikkeling en go-live, terwijl we de dienstverlening van het gemeentelijke platform blijven verbeteren.

  • MVP 1

    Lanceer de essentiële functies

    We lanceren een eerste versie met de essentiële functies en customer journeys.

  • MVP 2

    Uitbreiding met kernfuncties

    Naast de geleidelijke introductie van nieuwe functionaliteiten leren we van de interacties en optimaliseren we de customer journeys.

  • MVP 3

    Voortdurende optimalisaties

    We blijven het online platform optimaliseren op basis van voortdurende interacties en inzichten.

  • Flexibele aanpassing
  • Kostenbesparing
  • Efficiënter testproces
UX Menfotoshoot Okt2023 08522

Optimaliseer stadsdiensten voor een betere toekomst.

Begin vandaag met de transformatie van morgen.

Contact